1402-07-05 17:21
352
0
86653
به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان؛

۲۲۰ دانشجو در مسابقات ملی بتن رقابت می‌کنند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گرگان از رقابت بیش از ۲۲۰ دانشجو در مسابقات ملی بتن خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از آنا، محمد هادی الماسی از برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی بتن با همکاری انجمن بتن ایران (ICI) در ششم مهر ماه سالجاری در گرگان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۲۰ نفر دانشجو متقاضی شرکت در این دوره از مسابقات بوده که متناسب با علاقمندی خود در یکی از گرایش‌های این دوره از مسابقات ثبت نام کرده‌اند. 

وی افزود: داوران این دوره متشکل از اعضای انجمن بتن ایران و اعضای هیأت علمی منتخب واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور بوده که همگی جزء استادان شاخص در زمینه بتن در کشور هستند. 

الماسی در خصوص اهداف برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی بتن گفت: هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد انگیزه و پویایی در دانشجویان برای پیگیری دروس تئوری به‌صورت عملی و کاربردی، آشنایی عمومی جامعه مهندسی با تکنولوژی بتن‌های ویژه و نحوه تولید و فرآوری آن، توسعه و گسترش ارتباط صنایع و پژوهشگران، ایجاد نشاط علمی در دانشجویان برای پرسشگری و پژوهش، تخصیص بستری تخصصی برای پیگیری آخرین پژوهش‌های علمی در زمینه توسعه بتن به‌صورت عملی، توسعه رویکردهای دوستدار محیط زیستی در صنعت ساختمان، معرفی دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک مجموعه پیشرو در توسعه صنعت ساختمان است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با تشریح برخی از محورهای بخش دانشجویی گفت: مسابقه بتن سبک دانشجویی با مقاومت و چگالی هدفمند، مسابقه سازه محافظ تخم‌مرغ (EPD) مسابقه تیر سبک خمشی، مسابقه بتن پرمقاومت دانشجویی، اسلامپ، ایده آرا و ارزیابی پایان‌نامه و رساله برتر دانشجویی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری از محورهای بیست و یکمین دوره مسابقات ملی بتن است. 

الماسی با تأکید بر اهمیت برگزاری این دوره از مسابقات عنوان کرد: اقتصاد هر کشوری براساس زیرساخت‌های در دسترس یعنی جاده‌ها، پل‌ها، ساختمان‌ها، انبارها، فرودگاه‌ها، بندرها، ترمینال‌ها رشد کرده؛ همان‌طور که تقاضا برای زیرساخت رشد می‌کند، نیاز به بتن نیز افزایش می‌یابد. بتن پرکاربردترین ماده ساختمانی بوده و مصرف بتن در جهان بیش از ۲۵ میلیارد تن در سال است. بیشترین استفاده از بتن مربوط به مصالح ساختمانی بوده و برای تولید آن از سیمان، سنگ‌دانه، آب و مواد افزودنی استفاده می‌شود. مطمئناً دسترسی به هر یک از این مواد نامحدود نیست. توجه به فرایند تولید، فراوری، بازیافت و نگهداری بتن و اجزاء آن لازمه توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی است.

الماسی افزود همزمان با برگزاری این مسابقات دانشجویی، دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با همکاری کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان سمینار علمی تخصصی با موضوع آخرین دستاوردهای مهندسی عمران با حضور دکتر محمد شکرچی زاده عضو هیات علمی دانشگاه تهران، دکتر هرمز فامیلی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، دکتر علیرضا خانلو عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و دکتر محسن تدین عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان نیز برگزار می‌کند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.